INFO: Ładowanie...

• www.antoni.lublin.pl - nowa strona internetowa parafii

W tym miejscu codziennie, wieczorem podczas trwania XXXV Lubelskiej Pieszej Pielgrzymki na Jasną Górę będą umieszczane najświeższe inforamcje z trasy wędrówki do tronu Matki Bożej Częstochowskiej.

[14.08.2013]

Co takiego dnia można napisać? Doszliśmy na Jasną Górę! Dziękując Bogu za dar pielgrzymowania pozdrawiamy z Częstochowy.

[13.08.2013]

Najważniejszym momentem każdego dnia na pielgrzymce jest Msza Święta. Dzisiaj odbyła się ostatnia z nich w tylko „lubelskim” gronie. Jutro msza na wałach Jasnej Góry wraz z pielgrzymami z innych części Polski. Dzisiejsza eucharystia była dziękczynieniem za szczęśliwie przeżytą pielgrzymkę. Stało się też tradycją wędrowania, że podczas ogłoszeń ostatniej mszy, ks. przewodnik dziękuje służbom, które pomagały w przygotowaniach i sprawnym przebiegu lubelskiej pielgrzymki.

Na koniec, kolejna, najbliższa mi ze służb – liturgiczni. Zajmują się przygotowywaniem mszy na szlaku.  Na miejscu liturgii pojawiają się dzień wcześniej. Sprawdzają jak wygląda teren. Zdarzało się im już kosić trawę, przycinać drzewa… Zajmują się, także samochodem-zakrystią: ołtarz, 5 ornatów, 40 tys. komunikantów, 60 puszek, ponad 60 alb, około 90 stuł, 8 skrzyń, 3 namioty. A to nie wszystko…

[12.08.2013]

Bez nich, pielgrzymka była by zapewne inna. Mowa o gospodarzach, którzy przyjmują nas pod swój dach. Są rodziny, które od lat przyjmują pielgrzymów. Zdarzają się też „nowe adresy”. Udostępniają nam swoje pokoje, łazienki, kuchnie. Stajemy się jedną rodziną . Przychodząc na nocleg, gospodarze czekają na nas z kolacją. Długie rozmowy, często do późnych godzin nocnych…

O ile pielgrzymi przychodzą na nocleg około godziny 19, służby często docierają między 22 a 23. Mimo to gospodarze witają nas z uśmiechem a my ich podziwiamy, że chce im się na nas czekać do tak późnych godzin.

Co się dzieje kiedy na nocleg jest więcej chętnych niż przygotowanych miejsc noclegowych? Co wtedy? Mamy remizy, świetlice, domy kultury, sale gimnastyczne!

Al.Mateusz

[11.08.2013]

Ułani

Jedną z największych atrakcji dla dzieci na trasie XXXV Jubileuszowej Pieszej Pielgrzymki Lublin – Jasna Góra są konie. Zwierzęta tak samo jak i ludzie potrzebują chwili wytchnienia. Jest to dobra okazja dla najmłodszych by pod okiem braci i sióstr z grupy numer 5 pogłaskać konia, zrobić sobie z nim zdjęcie a nawet czasami i wsiąść na niego. Od kilku lat z Lublina obok pielgrzymów w 18 grupach jedzie 1 specjalna grupa – grupa ułańska. W tym roku kroczy z nami 15 koni. Na Jasną Górę wprowadzi nas jeszcze większy zastęp ułanów!

godz.19:17

Dopiero przyszliśmy. Apel jest o 20:30. Przygotowuje go gr8.

godz.17:22

Dzisiaj mieliśmy Mszę w Małogoszczy o godz.8:00, której przewodniczyl bp Karpiński. Przed nami ostatni odcinek i dojdziemy do Włoszczowej gdzie mamy nocleg.

[10.08.2013]

Między Jaskinią Raj a zamkiem.

Chęciny – musze przyznać moje ulubione miejsce na pielgrzymkowej trasie. W południe na wielkich schodach  ustawiany jest ołtarz, na którym sprawowana jest Msza Święta. Kiedy pielgrzym patrząc w stronę głównego celebransa, podniesie trochę głowę do góry zobaczy zamek. Kiedy popatrzy w lewo ujrzy znaki prowadzące do Jaskini Raj, jednego z najpiękniejszych miejsc tego rodzaju w Polsce. Jak tu nie lubić Chęcin? Po mszy wchodząc, na miejsce gdzie była sprawowana Eucharystia można zobaczyć wspaniałą panoramę ziemi świętokrzyskiej w stronę Kielc. Taki wątek turystyczny się nam wkradł do relacji…

[09..08.2013]

godz.9:24

Wczoraj weszliśmy na Święty Krzyż gdzie mieliśmy Mszę Świętą,której przewodniczył bp Artur Miziński. Wczoraj także odwiedził nas ks. proboszcz Stanisław Róg z bułeczkami i wodą, która jest bezcenna w taki upał. Do miejsca noclegu doszliśmy ok.20. Za sobą mamy już połowę drogi. A teraz przygotowujemy się do Mszy, którą przewodniczyć będzie ks. bp Mieczysław Cisło.

Edyta Sikora

Metropolitalne Seminarium Duchowne na pielgrzymkowym szlaku.

Partnerem tegorocznej pielgrzymki Lublin – Jasna Góra jest Metropolitalne Seminarium Duchowne. Jedna z intencji naszego wędrowania to prośba o nowe i święte powołania do służby w Kościele. Na naszym szlaku codziennie gościmy wychowawców oraz alumnów MSD, którzy wędrują od grupy do grupy mówiąc między innymi o seminarium czy o powołaniu. 6 sierpnia naszą 7 odwiedził ks. Andrzej Oleszko – dyrektor ekonomiczny lubelskiego seminarium.

Co roku w pielgrzymce uczestniczy wielu kleryków. Idą w grupach, jak również pomagają przy organizacji. W tym roku „zasilają” główne służby: porządkowe (al. Tomek), kwatermistrzów (dn Piotrek, al. Dawid, al. Darek)i liturgię (al. Mateusz).

Pamiętajmy w naszych modlitwach o tych, którzy podejmują drogę powołania.

[08.08.2013]

Góra relikwii i Sakramentów.

Święty Krzyż – miejsce przechowywania jednej z najcenniejszych relikwii chrześcijan – Drzewa Krzyża Świętego. Cisza kaplicy, płomień świec pośrodku, których znajduje się bezcenny kawałek drewna. Taki widok zastaliśmy wczoraj robiąc objazd miejsc gdzie jest sprawowana Msza Święta. Dzisiaj tłum wiernych, gwar i chęć podejścia jak najbliżej, by móc się dokładnie przyjrzeć Drzewu Krzyża.

Góra Sakramentów: Chrzest, Bierzmowanie i Eucharystia. Podczas dzisiejszej Mszy Świętej bp Artur Miziński ochrzcił dziecko pątników oraz udzielił Sakramentu Bierzmowania jednemu z pielgrzymów. Od wejścia na Święty Krzyż, wszystkie 3 kolumny naszej pielgrzymki kroczą już wspólnie w stronę Jasnej Góry.

[07.08.2013]

Podsumowanie dnia

BIP i Radio eR

To dzięki nim docierają na szeroką skalę informacje o tym, co się dzieje na pielgrzymce. BIP – Biuro Informacji Pielgrzymkowej. 4 osoby pracujące praktycznie 24 godziny na dobę. Asia i Kuba okiem obiektywu pokazują nam pielgrzymkę, a teksty jakie czytamy piszą Dorota i Karolina.

Radio Er – 87,9 FM – cogodzinne wejścia z trasy pielgrzymki. Na szlaku Kasia z Kubą, w Lublinie cały sztab osób. Zapraszamy do słuchania transmisji Mszy Świętych pod przewodnictwem biskupów. 15 sierpnia przez cały dzień na żywo z Lublina, podsumowanie pielgrzymi . Więcej szczegółów na stronie Radia eR. Na zakończenie warto dodać, że za transmisje mszy odpowiada nasz były parafianin – Tomek.

godz.21:33

Za oknem ciemno, świerszcze śpiewają. Oznaza to, że 5 dzień wędrówki za nami. Nad kielcami przeszła burza, a u nas... upał. Pozdrawiam z ziemii świętokrzyskiej.

godz.17:19

Dzisiejszej Mszy w Ćmielowie przewodniczył ks.Leszek Sałaga. Oprawę Eucharystii przygotowywała gr7. Homilię wygłosił ks.Grzegorz Ogorzałek. Gościliśmy także młodzież opowiadającą o Światowych Dniach Młodzieży w Rio. Przed nami widać już wieże ze Świętego Krzyża. Jutro około 14 rozpoczniemy Mszę pod przewodnictwem bp Artura. Transmisja w radiu Er.

[6.08.2013]

godz. 22:31

Wyruszyliśmy z Ludmiówki o 6:45 zwarci i gotowi do dalszej drogi. Na pierwszym postoju o 8:30 mieliśmy Mszę na Polu Zjawienia. Upał wszystkim bardzo doskwierał, ale kochani strażacy ustawili na drodze natryski, które chociaż na chwile nas ochłodziły. Do Ożarowa,gdzie mamy nocleg doszliśmy o 18. Większość pielgrzymów śpi w remizie, ja także. Apel był o godz. 20:30, prowadziła go grupa 11.

godz.22:18

Kolejny dzień na pielgrzymkowym szlaku za nami. O godzinie 8:30 na Polu Zjawienia była sprawowana msza pod przewodnictwem ks.Rafała Furtaka(gr4). Nocleg-Ożarów. 1200 osób nocuje w szkole. Jutro przed nami Ćmielów i msza przygotowywana przez naszą 7. Pozdrawiamy już z za Wisły!

[5.08.2013]

godz.20:35

Między świętymi, a porządkowymi Najpierw między świętymi. Dzisiaj za nami kolejna Msza Święta polowa. O 8.30 zgromadziliśmy się w lesie przy kapliczce św. Otylii, na terenie parafii Urzędów. Charakterystycznym elementem scenerii tej mszy są figury świętych ustawione wzdłuż drogi, na której zajmują miejsca pielgrzymi.

źródło:www.urzedow.pl

Między porządkowymi. Chyba najbardziej widoczna i słyszalna ze służb pielgrzymkowych. To dzięki nim możemy bezpiecznie pielgrzymować. Oni obwieszczają postój ale i… jego koniec. Nieodłącznym elementem ich „wyposażenia” są: tuba, krótkofalówka, kartka, długopis i kamizelka odblaskowa. Obecnie tym służbom przewodzi ks. Konrad Żyśko, zwany często przez służby „Konikiem”. Jego poprzednikiem był ks. Mirek Ładniak, obecnie przewodnik pielgrzymki.

godz.8:16

Co do wczorajszego dnia zapomniałam dodać, że mieliśmy Mszę  w Wilkołazie, po której był obiad. Był to najdłuższy postój tego dnia. Dziś przed nami do pokonania jedynie 15km. Teraz oczekujemy na Mszę Św. w św. Otylii.

4.08.2013]

godz.23:02

Bardzo wymęczeni gorącem pielgrzymi dotarli do Urzędowa. Tam o 20 gr 7 przygotowała apel. Tradycją jest, że każdą mszę przygotowywuje inna grupa. Gr7 ma swoją kolej w Ćmielowie. Upał przeraża wszystkich. Pielgrzymom ciężko iść, a służbom pracować. Każdy szuka choć kawałka cienia lub powiewu wiatru.

godz.20:58

Dzisiaj mieliśmy do pokonania około 29km. Było ciężko bo upał dawał się we znaki. Zdarzały się kryzysy wśród pielgrzymów. mamy nocleg w Urzędowie. Część pielgrzymów nie znalazła noclegów w domu więc śpimy w remizie. Przed chwilą skończył się apel, który poprowadziła nasza grupa. Było dużo tańca i śpiewu. Na koniec była Adoracja Najświętszego Sakramentu i odśpiewaliśmy apel. Jutro przed nami najkrótszy odcinek drogi więc mam nadzieję, że wszyscy wytrwają.

[3.08.2013]

Podsumowanie dnia

Msza inauguracyjna 5 000 komunikantów 60 puszek 140 krzeseł 1 arcybiskup 3 biskupów pomocniczych 80 koncelebransów Tak w skrócie można opisać dzisiejszą poranną Mszę Świętą. Jak wyglądało to od kuchni? Scena „rosła” od wczorajszego popołudnia, późnym wieczorem wstępne przygotowania do liturgii by dzisiaj przed godziną 7 można było na spokojnie wszystko dopiąć na ostatni guzik. Przed chwilą mijaliśmy pielgrzymów zmierzających na apel. Jak sami mówili, cieszą się, że nareszcie po roku oczekiwania mogą wrócić na pielgrzymi szlak. Zmęczeni ale radośni mówią, że już czekają na kolejne odcinki wędrówki do Jasnogórskiej Pani. Pozdrawiam z dojazdu na pierwszy nocleg.

al. Mateusz.

godz.21:55

Właśnie wróciliśmy z apelu. Prowadziła go grupa 4. Miał onn charakter pantomimy Przypowieści o Synu Marnotrawnym. Później była adoracja Najświętszego Sakramentu. Wróciliśmy już lekko zmęczeni bo cały apel trwał 1,5h. Jutro wyruszamy o 7:15.

godz.16:03

Mamy godzinny postój w Strzeszkowicach. Wcześniej w drodze wysłuchaliśmy konferencji ks. Mirosława Ładniaka i odmówiliśmy Koronkę. Przed nami odcinek do Niedrzwicy. Jest gorąco, ale dajemy radę.

godz.9:51

Przed chwilą zakończyła się Msza Święta w Lubelskiej Archikatedrze. Przewodniczył jej abp Stanisław Budzik. W swojej homili podkreślił, że w czasie tegorocznej pielgrzymki będą Nam towarzyszyć słowa papieża Franiciszka, który swoją osobą zjednuje coraz więcej młodych serc. Za chwilę kolejne grupy wyruszą z placu pod Katedrą. Pozdrawiam

[1.08.2013]

Przed pielgrzymką...

Oficjalnie mówimy - pielgrzymka rusza 3 sierpnia. Niby tak, ale... Dzisiaj rano na szlak wyruszył Chełm. Jutro do nich dołącza Krasnystaw.

Tak na prawdę przygotowania do pielgrzymki trwają od wielu miesięcy. Najpierw trzeba było wymyśleć hasło. W tym roku idziemy ze słowami: "Z wiarą przez życie". Później objazd trasy przez głównych kwatermistrzów, porządkowych. Spotkania służb, wspólne ustalenia. Tak wyglądają tygodnie przed 3 sierpnia każdego roku. Coraz większymi krokami zbliża się godzina "0". Wczoraj odbyło się spotkanie księży przewodników, porządkowych, kwatermistrzów. Było przypominanie zasad pielgrzymowania, wyjaśnianie skąd wzięło się tegoroczne hasło, przedstawienie tegorocznego partnera pielgrzymki - Metropolitalnego Seminarium Duchownego w Lublinie.

XXXV Jubileuszowa Piesza Pielgrzymka Lublin - Jasna Góra to dziękczynienie za decyzję Ojca Świętego o przyznaniu Polsce organizacji Światowych Dni Młodzieży oraz prośba o nowe powołania kapłańskie i zakonne.